مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-04-27پزشكي

فاسیولا در کمین سبزی جات محلی گیلان/ باغچه خانگی داشته باشید


معاون علوم پزشکی گیلان خشک کردن یا فریز کردن سبزی جات به مدت پنج روز را از روش های پاکسازی سبزی جات محلی از انگل فاسیولا دانست و اضافه کرد: - ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان خشک کردن یا فریز کردن سبزی جات به مدت پنج روز را از روش های پاکسازی سبزی جات محلی از انگل فاسیولا دانست و اضافه کرد: به مردم توصیه می کنیم سبزی جات محلی را در باغچه های خانگی بکارند.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، فاسیولا را بیماری بومی در کمین سبزی جات محلی گیلان دانست که طی 40 سال اخیر به صورت علمی مشاهده شده است و اظهار کرد: این عفونت توسط انگل فاسیولاهپاتیکا و فاسیولاژیگانتیکا ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه عفونت فاسیولا بیماری چهارپایانی مانند گاو و گوسفند است، افزود: دام ها به فاسیولا مبتلا می شوند و این کرم در کبد دام رشد و بین دام ها انتقال پیدا می کند، اما انسان الزاما در چرخه تولید مثل این انگل نیست و به صورت جانبی و اتفاقی آلوده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به وجود دامداری های سنتی در استان و چرای گاو و گوسفند در مراتع، تصریح کرد: انگل فاسیولا در آب های سطحی و کم عمق وجود دارد و پس از ورود به بدن دام تبدیل به کرم پهنی شده که دو تا چهار سانت رشد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاسیولا در کمین سبزی جات محلی گیلان/ باغچه خانگی داشته باشید

فاسیولا در کمین سبزی جات محلی گیلان/ باغچه خانگی داشته باشید